Wikipedia

Arama sonuçları

28 Ocak 2017 Cumartesi

18 yaşında milletvekili olmanın dayanılmaz komedisi


Yeni anayasa paketi referandum sonucu kabul edilirse şahsen benim uygulamasını en çok merak ettiğim madde “18 yaşında milletvekili seçilebilme” maddesi.

Bu konuda kim ne düşünür, karşı çıkar mı, çıkmaz mı bilemem ama 18 yaşında milletvekili olmanın bazı avantaj ve dezavantajları da beraberinde getireceği kesin.

Şimdi gelin hep beraber bunları bir gözden geçirelim.

18 yaşında milletvekili oldunuz ve daha lise sondasınız. Öğretmenleriniz ve arkadaşlarınız arasındaki karizmayı düşünebiliyor musunuz? Hele okulda sizden başka vekil yoksa yaşadınız. Ama sayınız çoksa belki o zaman okul idaresi özel milletvekili sınıfı bile yapabilir.

Diyelim bahçede ya da tuvalette sigara içerken nöbetçi öğretmen sizi yakaladı.

-"Evladım ne yapıyorsun? Okulda sigara içmenin yasak olduğunu bilmiyor musun?"
-"Hocam arkadaşımız milletvekili, onun dokunulmazlığı var..."

Ya da sözlüye kalktınız baktınız hoca sizi sıkıştırıyor,

-"Hocam şimdi sizi bu karda kışta doğuya sürdürmek istemiyorum, gelin güzellikle verin şu 100"ü de bitirelim bu seneyi..."

Bu arada bazı öğretmenleriniz velinizle görüşmek isteyebilir, hatta küçük talepleri de olabilir.

-"Filanca bey, sizden bir ricam olacaktı, oğlunuza pardon sayın vekilimize söyleseniz de bizim kızın bir iş başvurusu vardı, ona yardımcı olsa diyecektim. Performans ödevini de ne zaman, nasıl isterse öyle yapsın hiç sorun değil yani..."

Geldiniz 19-20 yaşlarına artık üniversitelisiniz, milletvekilliğiniz de devam ediyor. Diyelim bir hafta sonu arkadaşlarınızla 3-5 bira içtiniz ve eve dönüyorsunuz. Yolda trafik polisine yakalandınız.

-"Gençler ehliyet ruhsat?"
-"Memur bey sen hiç Hakkari"ye gittin mi? Sen benim nerenin milletvekili olduğumu biliyor musun?"
-"Dalga geçmeyin lan, dut gibi olmuşsunuz zaten..."
-"Alın bunun sicil numarasını..."

Vizelere-finallere çalışmak mı istemediniz, “meclisteyim çalışıyorum” deyip girmezsiniz sınavlara…Ayrıca okulu bitiren yakın arkadaşlarınıza iş bulma garantisi de verip, onları danışman, özel sekreteriniz filan da  yapabilirsiniz.

Hele iktidar milletvekili ya da bakan oldunuz mu havanızdan geçilmez. Baktınız rektör – dekan - bölüm başkanı hoşunuza gitmedi bir telefona bakar.

En büyük gurur da kız isteme sırasında yaşanır.

-“Oğlumuz ne iş yapıyor?”
-“Oğlumuz şimdilik İzmir 2.Bölge milletvekili, yakında bakan ya da grup başkan vekili olma durumu var. Hayırlısı artık…

Ama bir de madalyonun öbür yüzü var. Dışarıda, okulda havanız binbeşyüz iken, evde karizmanız yerlerde sürünebilir. Vekil de olsanız anne/baba her zaman anne/babalığını yapar.

-Oğlum/kızım ben sana odanı topla demiyor muyum? Ortalık leş gibi, çorabının biri yerde, öteki yatağının üstünde, pislik içinde yaşıyorsun, ortalık bit pazarı gibi... Bıktım artık senin odanı toplamaktan"

-"Anne yaa koskoca milletvekili oldum hala bana "odanı topla diyorsun"…
-Başlarım şimdi senin vekilliğine de sana da ...
-Ya anne yaa, öff ya...
-Çemkirme anneye... git topla odanı, çabuk… yoksa terlik geliyor haa...

Bilirsiniz babalar genellikle tembel olur ve aile içinde ona buna emir vermeyi sever.

-Evladım hadi git aşağıdaki marketten kap 2 bira, biraz da çerez al. Gitmeden annene de sor bakalım ekmek-yoğurt filan lazım mı?

-“Baba yaa ben artık milletvekilli oldum ne bakkala gitmesi?”

-“Oğlum sen milletvekili olabilirsin ama ben de bu evin reisicumhuruyum, annen de iç işleri bakanı…Bu evde yaşadığın sürece evin kurallarına uyacaksın. Beğenmeyen çeker gider…”

Benim aklıma gelenler şimdilik bu kadar… Kim bilir bu konuda sizin aklınıza neler gelmiştir neler…

İşte böyle… 18 yaşında milletvekili olmak isteyenler karar vermeden önce iyice düşünüp taşınsın.

İlhan İLMENÖZ

Hiç yorum yok: